Cori Grămescu: Cum mâncăm sănătos la birou?

Majoritatea dintre voi petrec multe ore la birou, pe scaun. Prânzul în faţa calculatorului a devenit ceva obişnuit, iar fast-foodul este prima alegere atunci când toţi colegii comandă de mâncare. Pentru că, da, este rapid, îţi amăgeşte foamea, îţi vine pe tavă şi, de cele mai multe ori creează dependenţă.

Economic şi sănătos: ia-ţi mâncare la pachet!

Chiar dacă timpul te presează, alocă-ţi măcar 45 de minute seara, sau dimineaţa, înainte să pleci la birou, ca să îţi pregăteşti pacheţelul pentru a doua zi. În cazul în care nu ai unde să-ţi depozitezi mâncarea la birou, cumpără-ţi o mini geantă frigorifică. Îşi face treaba până la ora prânzului, menţinând temperatura optimă.

Ce mâncăm?

Poţi să-ţi iei o lipie libaneză, cu piept de pui la grătar, roşii, salată verde, ardei gras şi castravete pentru masa principală (ca un fel de shaorma dietetică) sau, dacă vrei să elimini complet pâinea din alimentaţie, poţi să-ţi faci mini-sandvişuri de piept de pui sau mozzarella, numai că în loc de pâine să foloseşti două bucăţi de ardei gras, kapia.

O altă variantă ar fi să îţi găteşti orez sălbatic sau quinoa cu legume. (2 linguri quinoa fiartă/ orez fiert, 2 roşii tăiate cuburi, un ardei gras tăiat cuburi, 2 legături de pătrunjel verde tocat mărunt, zeamă de lămâie). Se amestecă legumele, se decorează cu câteva Frunze de pătrunjel verde, o felie de lămâie sau lime şi se stropeşte cu puţin ulei de măsline extra virgin.

Salata de ton este, iarăşi o alegere bună. Nu ai nevoie decât de o cutie de ton în apă, salată verde, roşii, ardei, castraveţi, capere, măsline evrzi, suc de lămâie, ulei de măsline, sare, piper şi ai parte de un prânz gustos şi sănătos!

Ce ronţăim între mese?

La prima gustare, cu aproximativ două ore înainte de prânz, ia-ţi un fruct: un măr, o portocală, o mână de căpşune sau câteva caise, cam orice în afară de struguri şi banane, pentru că acestea au un conţinut ridicat de fructoză şi nu sunt indicate când eşti la dietă.

La a doua gustare, la 2-3 ore după prânz, ia-ţi la tine fie un iaurt, fie o mână de nuci crude. Poţi alterna cu migdale, caju, alune de pădure sau poţi chiar să îţi cureţi 2-3 morcovi şi să-i ronţăi în faţa calculatorului.

Astfel nu vei ajunge leşinată de foame acasă şi vei putea să mănânci mai light seara, eventual un grătar şi o salată sau o supă şi un pahar de chefir.

Cori Grămescu
Master Trainer Ultimate Pilates

buy cialis new zealand cheap cialis tablets uk cialis pricing costco cialis prescription cost uk
Grade 3 partition shapes into parts media and education essay with equal areas